חתול בפינה
גרסה זו של החידה האחרונה משוחקת גם היא על ידי שני אנשים. אחד מניח כלי משחק על מספר `6`, והשני מניח כלי משחק על מספר `55`, והם משחקים בתורות על ידי הזזת הכלי לכל מספר אחר בקו. אם היריב שלך עובר בכל עת לאחד הקווים שאתה תופס, או אפילו חוצה אחד מהקווים שלך, אתה מיד לוכד אותו ומנצח. ניקח משחק המחשה.
א' זז מ-`55` ל-`52`; ב' זז מ-`6` ל-`13`; א' מתקדם ל-`23`; ב' הולך ל-`15`; א' נסוג ל-`26`; ב' נסוג ל-`13`; א' מתקדם ל-`21`; ב' נסוג ל-`2`; א' מתקדם ל-`7`; ב' הולך ל-`3`; א' זז ל-`6`; ב' חייב כעת ללכת ל-`4`; א' מתבסס ב-`11`, ויש ללכוד את ב' במהלך הבא מכיוון שהוא נאלץ לחצות קו שעליו עומד א'. שחקו זאת שוב ותבינו את המשחק ישירות. כעת, החלק החידתי של המשחק הוא זה: איזה שחקן צריך לנצח, וכמה מהלכים נחוצים?
נושאים:
קומבינטוריקה
->
תורת המשחקים
- שעשועונים במתמטיקה, הנרי ארנסט דודני שאלה 394
עדיין אין תגובות.