האולימפיאדה לצעירים, תשע"ט, שלב ב
כיתות ג-ד כיתות ה-ו-
שאלה מהמקורות: כיתות ג-ד(1)
על הלוח כתוב מספר דו ספרתי.
אבי אמר: "ספרת היחידות של המספר היא 3"
בני אמר: "זה מספר ריבועי"
גילי אמרה: "המספר הזה הוא כפולה של 12"
אז המורה אמרה: "יש פה שני משפטים נכונים ואחד שגוי".
איזה מספר היה כתוב על הלוח?מקורות: -
שאלה מהמקורות: כיתות ג-ד(2)
ורד החסירה ממספר תלת ספרתי את המספר המורכב מאותן הספרות שכתובות בסדר הפוך.
מקורות:
כתוצאה היא קיבלה מספר דו ספרתי. מצאו את המספר הדו ספרתי שהיא קיבלה. -
שאלה מהמקורות: כיתות ג-ד(3) - השטח הסודי
דניאל צייר ארבעה מלבנים שצלעותיהם מקבילות זו לזו. המלבנים יצרו ארבעה אזורי חיתוך (ראו ציור).
נתונים שטחים של שלושה מתוך ארבעתם. מצאו את השטח של החיתוך הרביעי.
מקורות: -
שאלה מהמקורות: כיתות ג-ד(4), כיתות ה-ו(4) - סוכריות
בכיתה מספר תלמידים ולכל אחד מספר סוכריות:
מקורות:
יש בדיוק 10 ילדים עם לפחות סוכריה אחת,
בדיוק 8 ילדים עם לפחות שתי סוכריות,
בדיוק 6 ילדים עם לפחות 3,
בדיוק 4 ילדים עם לפחות 4,
ובדיוק 2 ילדים עם 5 סוכריות.
ידוע שלאף אחד אין יותרמ-5 סוכריות. כמה סוכריות יש בכיתה? -
שאלה מהמקורות: כיתות ג-ד(5) - ריבועים
ברשותכם הרבה ריבועים מקרטון בגדלים `1 times 1`, `2 times 2` ו `3 times 3` ועליכם להרכיב מהם ריבוע בגודל `7 times 7`
מקורות:
מה הוא המספר הקטן ביותר האפשרי של ריבועים שתצטרכו? -
שאלה מהמקורות: כיתות ג-ד(6) - 2 או 5 אבל לא 3
כמה מספרים דו ספרתיים מתחלקים ב-2 או ב-5, ולא מתחלקים ב-3?
מקורות: -
שאלה מהמקורות: כיתות ג-ד(7), כיתות ה-ו(7) - משושה ומשולש
יש משושה משוכלל ומשולש שווה צלעות עם היקף זהה.ידוע ששטח המשולש שווה ל-60. מצאו את שטח המשושה.
מקורות: -
שאלה מהמקורות: כיתות ה-ו(1)
על הלוח כתוב מספר דו ספרתי.
אבי אמר: "במספר הזה מופיעה הספרה 5"
בני אמר: "זה הוא מספר ריבועי"
גילי אמרה: "המספר הזה גדול מ-50"
דני אמר: "המספר מתחלק ב-7."
אז המורה אמרה: "יש פה שלושה משפטים נכונים ואחד שגוי".
איזה מספר היה כתוב על הלוח?מקורות:נושאים:תורת המספרים -> חשבון השאריות -> סימני חלוקה לוגיקה -> הגיון קומבינטוריקה -> בדיקת מקרים -> תהליכים -
שאלה מהמקורות: כיתות ה-ו(2) - ABC
בתרגיל הבא ספרות שונות הוחלפו באותיות שונות, וספרות זהות הוחלפו בספרות זהות. מצאו את המספר התלת ספרתי ABC
`ABC - A -B-C=DCA`
מקורות:נושאים:חידות ורבוסים -> שחזרו את התרגיל -
שאלה מהמקורות: כיתות ג-ד(3), כיתות ה-ו(3) - סוכריות
בכיתה מספר תלמידים ולכל אחד מספר סוכריות:
מקורות:
יש בדיוק 10 ילדים עם לפחות סוכריה אחת,
בדיוק 8 ילדים עם לפחות שתי סוכריות,
בדיוק 6 ילדים עם לפחות 3,
בדיוק 4 ילדים עם לפחות 4,
ובדיוק 2 ילדים עם 5 סוכריות.
ידוע שלאף אחד אין יותרמ-5 סוכריות. כמה סוכריות יש בכיתה?