אולימפיאדת בנו ארבל, 2019
כיתה ז כיתה ח כיתה ט-
שאלה מהמקורות: כיתה ז(5), כיתה ח(5)
מצאו את המספר `c` הקטן ביותר, כך שלמשוואה `3x + 4y = c` יהיו בדיוק 3 פתרונות במספרים שלמים חיוביים.
מקורות: -
שאלה מהמקורות: כיתה ז(6), כיתה ח(6)
מה יותר גדול ופי כמה:
מקורות:
`(1 + 2/3) (2 + 3/4) ... (998 + 999/1000)` או `(3 + 2/1) (4 + 3/2) ... (1000 + 999/998)` -
שאלה מהמקורות: כיתה ז(8), כיתה ח(8)
על השולחן נמצאות 100 כוסות, ובהן `101, 102,...,200` חרצנים. שני אנשים משחקים במשחק הבא: כל אחד בתורו צריך לבחור כוס ולהוציא ממנה מספר כלשהו של חרצנים. אם לאחר מהלך של שחקן מסוים יימצאו שתי כוסות עם מספר זהה של חרצנים, הוא מפסיד. למי יש אסטרטגיית ניצחון: לשחקן הראשון או השני?
מקורות: -
שאלה מהמקורות: כיתה ח(1)
בשורה רשומים שישה מספרים טבעיים עוקבים בסדר עולה. האם ייתכן שסכום הספרות של המספר הראשון הוא 40 וגם שסכום הספרות של המספר האחרון הוא 18?
מקורות: -
שאלה מהמקורות: כיתה ז(2), כיתה ח(2)
מצאו את המספר `c` הקטן ביותר, כך שלמשוואה `3x + 4y = c` יהיו בדיוק 3 פתרונות במספרים שלמים חיוביים.
מקורות: -
שאלה מהמקורות: כיתה ח(3)
חלקו את הצורה שבציור ל-7 חלקים חופפים.
מקורות:
-
שאלה מהמקורות: כיתה ז(4), כיתה ח(4)
מה יותר גדול ופי כמה:
מקורות:
`(1 + 2/3) (2 + 3/4) ... (998 + 999/1000)` או `(3 + 2/1) (4 + 3/2) ... (1000 + 999/998)` -
שאלה מהמקורות: כיתה ח(5)
בציור מצויר טרפז, שעל כל בסיס שלו נבחרו 5 נקודות. חלק מהנקודות חוברו על ידי קטעים ישרים. הראו כי סכום השטחים הכחולים שווה לסכום השטחים הכתומים.
מקורות:

-
שאלה מהמקורות: כיתה ז(6), כיתה ח(6)
על השולחן נמצאות 100 כוסות, ובהן `101, 102,...,200` חרצנים. שני אנשים משחקים במשחק הבא: כל אחד בתורו צריך לבחור כוס ולהוציא ממנה מספר כלשהו של חרצנים. אם לאחר מהלך של שחקן מסוים יימצאו שתי כוסות עם מספר זהה של חרצנים, הוא מפסיד. למי יש אסטרטגיית ניצחון: לשחקן הראשון או השני?
מקורות: -
שאלה מהמקורות: כיתה ח(7), כיתה ט(7)
החליפו אותיות בספרות שונות מאפס, כך שתתקבל זהות נכונה. אותיות זהות מסמנות ספרות זהות, אותיות שונות – ספרות שונות; גל, גר הם מספרים דו-ספרתיים שמורכבים מספרות אלו.
מקורות:
`ל / ג + ל/ר + ל/ב + ל/(רג) + ל/ (ל ג) = ל`